Isnin, 8 April 2013

don't judge the taste by it's smell

ASSALAMUALAIKUM

korang minat budu ?



tak minat ?
peduli ape , aku suka
miahahahaha
dulu dulu serius aku cakap aku geli dengan budu
first time aku tengok budu dengan mata kepala hidung badan aku sendiri masa aku form 2
ini kisah 7 tahun dolu dolu lah kan
ada student mama aku kasi budu dari Kelantan
kebetulan budak tu kampung dekat Kota Bharu
tapi bila mama aku buat, just abah and mama je yang makan
kitorang tengok macam tu je siap buat eksen muka tak lalu lagi

* muka nak mintak penampar sebenarnya :p

one day , aku duduk rumah sorang sorang
mama tak masak apa pun

* sampai hati tapi padan muka dah umoq pat blas tahun pun malas nak masak untuk perut sendiri

kebetulan aku duk belek belek majalah RASA ada masakan Kelantan
aku tengok budu nampak macam sedap ja
kebetulan jugak masa tu ada siaran ulangan Mek Salmah Dari Scotland
dalam drama tu tunjuk Catriona Ross tengah makan ikan goreng dengan budu
terlioq gila woihhhhh

* brapa banyak kebetulan daaaaaa

pastu aku terus teringat dalam peti ais ada budu lagi
terus aku bawak buku masakan tu, buat budu

* bodo bodo lagi masa tu ennn

pastu aku goreng telur
bukak periuk nasik , erkkk , 
lega gila still ada nasik semalam
pastu makan la dengan lahapnyaaaa
masa tu baru tau sedap dia tu macam mana
bila masuk JMTi sebelum keluar result SPM
ditakdirkan aku sebilik dengan minah Klate
nama dia Nor Izlaikha Che Aziz
dekat kelas aku lak budak Kelantan memang ramai gila

* tapi rasanya bukan kat kelas je, kat JMTi tu penuh dengan budak Pantai Timur, even sekarang dekat 
UTHM dan Univ dekat seMalaysia ni pun ramai budak Kelantan

memang bilik kitorang sentiasa ada lah stok budu
satu ari tu Ika bagi dekat aku budu kampung, besar botol dia
sedap tapi sekali tu je lah sebab lepas tu aku keluar JMTi and Ika pulak masuk Politeknik
bila dah masuk U pulak kan, aku bawak budu senyap senyap sebab roommate aku semua orang Johor
punya lah azab aku nak sembunyi tapi Alhamdulillah tak pernah KANTOI
hehehehehehe
and sampai lah sekarang , kalau masuk TESCO je aku rembat 2-3 botol
1 botol tu tahannyer cuma 4 hari je , kadang kadang 2 hari
tapi bergantung jugak la kalau semua adik beradik kumpul memang laju la
dalam family aku cuma adik aku nombor 2 je tak suka makan
haaaaaa . tu la cerita bosan aku nak share
BOSAN kan ???? alah aku nak share jugak keghairahan aku terhadap mende nih
hihihihihihihi



* senyum je pakcik ni, bangga budu dia laku , hihihi

okay la sampai sini dulu yarhhh 
babai :)

3 ulasan:

  1. eh kami sini budu sentiasa dalam simpanan tau.. papa JJ yg mat salleh ni pun siap renjis2 budu atas quiche lagi. hihihi sedap kan budu.

    BalasPadam
  2. hahaha.. huyooo t akak rakam la tengok cmana mat saleh makan budu, sedap sangat kak, sekarang budu dah ganti sambal belacan dah kat umah kitorang. hihi. akak, asal blog akak jadik permission denied aritu, rindu tengok si JJ :(

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...