Khamis, 14 Mac 2013

harini punya cerrrrr

ASSALAMUALAIKUM

pagi tadi ada program Penasihat Akademik (PA) dengan anak buah aka student anjuran Jabatan Kejuruteraan Awam under fakulti Pusat Pengajian Diploma yang menghimpunkan seluruh pelajar diploma kejuruteraan awam dari tahun satu hingga ke tahun akhir
katanya mula pada pukul 8 pagi so aku dengan Haz punya la bangun awal, sekali sampai Dewan Tunku Ibrahim Ismail (DTII), kami ni antara orang yang terawal la jugakkkk !
puihhhhhhh , 
pukul 9.15 pagi baru la start semua ni
mula mula dengar amanat berupa leteran dari ketua jabatan kami, Tuan Haji Amir Khan Suwandi
Tuan Haji Amir Khan Suwandi ni merupakan lecturer yang dah mengajar aku subjek Materials in Civil Engineering pada semester 3 dengan Geotechnics Engineering pada semester ni
lepas tu dengar ucapan perasmian daripada Prof Madya Siti Fauziah * if i'm not mistaken aaaaa
beliau ni merupakan Timbalan Dekan Fakulti Pusat Pengajian Diploma
and then disambung dengan program " Kami Saaayang Anda " yang dikelola oleh Tuan Haji Masiri Kaamin 
Tuan Haji Masiri Kaamin pulak pernah mengajar aku dalam Geomatics Engineering
beliau ni major dalam kerja ukur tanah

bagi program " Kami Saaayang Anda "
agak terkesan jugak la dekat hati aku
bila ditunjuk dengan video pasal saat saat ibu melahirkan bayi * tapi dengan kaedah Czer
Ya Allah sakitnyaaaaa , sumpah aku takleh nak terus keep my eye untuk tengok semua tu
tapi alhamdulillah laa mama aku 4 orang anaknya semua kaedah bersalin secara normal
lepas tu banyak diberi nasihat nasihat berguna daripada Tuan Haji Masiri kepada semua anak anak buah Jabatan Kejuruteraan Awam
masa tu dalam ego, aku tewas jugak laaaa bila disentuh perihal IBU 
memang menitis air mata ni 

" yelah , memang kebanyakan anak lebih rapat dengan mama berbanding abah 
kalau aku mungkin disebabkan faktor abah terlalu serius, sebab tu anak anak tak berapa berani nak buat stupid joke berbanding mama yang sporting umpama kawan tu tetapi ada laaa batasnya kan :) "

lepas tu kami ditayangkan video tentang pengurusan jenazah
berdebar jugak laa hati aku
walau macam mana pun semua orang bakal bergelar jenazah satu hari nanti
sama ada cepat atau lambat saje kan ?
tak dinafikan memang aku agak pengecut bila ditayangkan pasal mayat , dah la mayat yang real
ditunjukkan dari saat saat dimandikan, dikafankan dan ditanam mengikut prosedur Islam

lepas habis saja program tu , kami diarahkan berjumpa dengan PA masing masing
seriously cakap laaa kan 
ini kali kedua kami anak anak buah berkumpul ramai ramai bersama PA kami iaitu Puan Noraihan
Puan Noraihan ni merupakan pensyarah subjek Mathematics Engineering dan kalau tak silap dia punya major dalam Physics
sebelum terlupa ku nak ucapkan 

" TAHNIAH PUAN SEBAB DAH HAMIL 5 BULAN, DAH NAMPAK BABY BUMP TU "

lepas sembang sembang sekejap terus kitorang beredar ambil makanan yang telah disediakan oleh PA Puan Aslila Abdul Kadir 
Puan Aslila ni merupakan pensyarah aku dalm subject Project Management
and then dah takde ape ape terus buleh balik 
jyeahhhhh ! elok sangat sebab aku teramat amat penat

sampai rumah aku call mama nak tanya mama sihat ke tak lagi sebab semalam mama MC, kesian mama
lepas tu aku cerita la apa yang ada kat program tadi kan
bab part jenazah tu ja , mama aku cakap macam ni

" ya laaa, tunujk tu takut sat jaa, pastu buat balik "

erghhhh , perli la tu :p

lepas tu dah settle apa yang patut aku pun tidur sebab penat yang teramat sangat
tu je aku nak cerita
babai :)





























2 ulasan:

  1. uhuu ~ macam best aje . kita tak dapat p program nie. tak sehat . sedih :'(

    BalasPadam
    Balasan
    1. alahaiiii , nak buat cmana dah takde rezeki , apa apa pun semoga cepat sembuh ye reni :)

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...