Isnin, 25 Mac 2013

entry yang aku taktau apa motif dia tapi aku sedih !

ASSALAMUALAIKUM

hurmmm
lama tak apdet
mencari ketenangan diri mungkin
kebelakangan ni aku banyak ditunjuk dengan cerita cerita mengenai sakaratulmaut atau dalam maksud lain kematian
bila sebut MATI , hati aku berdebar debar 
mata panas lalu berair
teringat dosa dosa aku
YA ! aku bukanlah seorang yang BAIK
banyak lagi perlu aku betulkan
banyak lagi yang aku nak buat
aku nak berbakti pada mama abah
aku nak tunjukkan kepada semua orang aku jugak PANDAI even aku agak slow kalau nak catch sesuatu topik dalam pelajaran
aku nak jadi MUSLIM yang sejati
aku berdoa agar tuhan bukak pintu hati aku yang mungkin agak keras macam batu
bila teringat saat saat mayat dimandikan, dikafankan, diturunkan ke liang lahad
aku rasa TAKUT !
aku takut, aku tak sanggup untuk menghadapi MATI
aku takut aku tak sempat bertaubat
sebelum ni aku hanya TAUBUAT 
aku takut sangat sangat dosa aku ni mengheret mama abah ikut sekali aku ke neraka
aku TAKMAU
aku kesian mama abah
mama abah dah cukup banyak ajar aku tentang ilmu dunia dan ilmu akhirat
mungkin aku agak leka, agak lalai dengan kehidupan duniawi
aku takut andai aku pegi aku belum sempat memperbetulkan kesilapan aku
aku nak pergi ke sana dengan keadaan yang sama seperti ketika kali pertama aku lahir ke dunia ni
kalau sebut MATI, semua orang takmau mati
tapi hakikatnya yang HIDUP PASTI AKAN MATI
mungkin ni masa untuk aku berubah 
tolong aku perbaiki diri !




3 ulasan:

  1. Insya Allah dear, at least ada kesedaran tentang kekurangan diri kan, sama2 la kita muhasabah, thanks also I pun rasa kerdil sangat bila baca entry u ni. Banyak jugak nak kena perbaiki diri ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu la akak, sejak saya baca sal entry blog arwah yasmin hunwick, budak kacukan melayu inggeris tu, tetibe je terpikir bile la aku nak berubah ni:(
      sekarang ni mama yasmin yg apdetkan blog tu sbg melepas rindu, nnt akak try la baca :)

      Padam
    2. actually semalam akak dah click link yg u letak tu, just sempat baca a bit, myslef kalau jumpa satu2 blog yg berkesan di hati, i prefer to read from the beginning, macam baca novel. bookmarked that blog already tho. and thanks so much for sharing.

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...